måndag 5 september 2011

Socionomlila


 ...är tydligen ett existerande begrepp. Det fick jag lära mig när jag sydde den här väskan i födelsedagspresent till min kollektivgranne. Valde omsorgsfullt ut tyger från tyghyllan som skulle passa henne. & tydligen prickade jag rätt, på sätt & vis. Oooh socionomlila utbrast hennes sambo. & vid närmare eftertanke (& en nypa fördomsfullhet) ser det faktiskt ut som en socionomväska. Tur att hon är kurator.
; )

Material: socionomlila manchester & randigt bomullstyg från tyghyllan av oklar härkomst
Mönster: eget




 Här är två andra tidigare väskpresenter, till en vän som älskar prickigt & till svärmor.
Material: rött & prickigt tyg från Ohlssons, lilarutigt tyg från Tanzania
Mönster: egna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...