torsdag 22 september 2011

Vattkoppsklänning

Den här klänningen påbörjades för ett tag sen när storasyster hade vattkoppor & var så ynklig så ynklig & önskade sig en syndom-klänning. Helt färdig med kantband blev den inte förrän nu, även om den har använts ändå, storasystern tyckte det gick lika bra ofållat & med knutna axelband. Bevis på att den är använd finns på baksidan ser jag nu, längst ner till höger... Det bruna tyget är ett gammalt påslakan med prickar & ränder, var egentligen bara ute efter prickarna men för att inte klänningen skulle bli för snäv var lite randigt tvunget att få vara med på sidorna.Tyget är lite "slirkigare" än vad påslakan brukar vara, vet inte om det är någon syntet i?



Material: brunprickigt gammalt påslakan & rosablommigt örngott. Kantband säkert från Ohlssons.
Mönster: Gynther som vanligt. Första gången jag sydde Gyntherklänning i den här storleken dock & jag tycker ärmhålen blev lite väl stora, axelbanden långa & den är lite väl hög i nacken.

1 kommentar:

  1. Såg att du lagt till dig som följare av min blogg och blev väldigt glad :) Har nu tittat in hos dig och jag är imponerad över dina fina saker. Så nu följer jag dig :)
    Hoppas du får en bra helg
    /Helena

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...