söndag 23 oktober 2011

postpreggomagen & påslakansutmaning alster no 5&6

Min postpreggomage gör sig tyvärr alltför påmind dagligen när den skriker Nonono-tvinga-inte-in-mig-i-de-alldeles-för-småprepreggojeansen-idag-igen-give-me-some-midjemuuudd!! För att tillgodose detta behov fick nästa påslakansalster bli en muddkjol. 

fram

spunk-märket fick sitta mitt bak
Kjolen syddes dock under inverkan av både rödvin och sömnbrist vilket resulterade i att jag lyckades sy ihop fram&bakstycket upp&ner. Alltså nederkanten på det ena stycket med överkanten på det andra stycket. Men efter att detta åtgärdats är vi mycket nöjda både postpreggomagen och jag.

Här bjuds förutom livebilder även på en unik chans att få skåda vår smutsiga hallspegel.



Material: påslakansutmaningspåslakanet, muddväv från Ohlssons
Mönster: avritat från en favoritkjol från Orkan Lia

Postpreggomagen är också på sätt och vis anledningen till nästa påslakansattiralj, nämligen ett mobilfodral att ha på armen när jag är ute & springer. Även denna felsyddes nåt kopiöst & fick sprättas hela fem gånger innan det till slut blev bra. Sydde utifrån måtten på min mobil & sydde på en bred resår på baksidan & en smal kardborreremsa i öppningen.




Materialpåslakansutmaningspåslakanet, bred resår från gömmorna
Mönster: eget

Kvällens ackompanjemang: en hel del Bob samt diverse hiphop

4 kommentarer:

  1. Hej,

    Kul att du visade mig vägen hit och vad skoj att du vill vara med i lapptäckspysslet.

    Jättefin kjol också :)
    Mia

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag tänkte igår kommentera just faktum att det lätt kan gå fel med lite rödvin i blodet, men så tänkte jag att det kanske inte lät så bra:) just kombon rödvin och trötthet kan göra den logiska delen av hjärnan lite förvirrad! (Been there, done that..) min mage önskar sig också bekvämare mode, tror jag ska slå till på att sy muddkjol jag med!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja hjärnkapaciteten ligger verkligen på gränsen när man inte sover ordenligt om nätterna & lägger man till lite rödtjut så blir det inte mycket vettigt kvar...

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint och inspirerande som finns här! Var har du fått tag på de fina märkeslapparna i textil? (Spunk)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...