onsdag 26 oktober 2011

The world is a vampire - påslakansutmaning alster no 7

Åh vad jag längtat efter denna väska som funnits i mina fantasier länge. & den blev alldeles precis som jag tänkt! Fulbroderiet gjorde jag på vanliga maskinen med en söm som hette förstärkt raksöm. Mycket krångligt och rekommenderas ej, fast resultatet blev precis så fulsnyggt som jag tänkt. Men nästa gång blir det sicksack. Texten är ett av mina favoritlåtcitat från låten Bullet With Butterfly Wings med Smashing Pumpkins. Är inte helt säker på om jag gillar de röda knapparna över i:na dock. Kan hända att de ryker.






Material: ett grovt brunlila möbeltyg från gömmorna, the one and only påslakansutmaningspåslakanet som foder. Kantband från gömmorna och knappar från mammas gigantiska knappburk.

Mönster: eget

Antal sprättningar: hela fem, trots att inget rödvin var inblandat denna gång! Sydde fast väskan i sig självt två gånger och fick också sprätta broderiet då jag stavat fel till vampire. Inte för att det går att läsa ändå men rätt ska vara rätt.

Kvällens ackompanjemang: diverse ljud från vardagsrummet såsom herr Spunks laptopklickande och Desperate housewives på tv.

5 kommentarer:

  1. Superfin! Vad kul att något blir exakt som man tänkt sig!

    SvaraRadera
  2. ja det händer banne mig inte ofta att det blir som man tänkt sig! ; )

    SvaraRadera
  3. Fin! Håller med om ovanstående text:)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det blev skitsnyggt med de röda knapparna. Verkligen pricken över i om du ursäktar det halvdåliga skämtet. :) En bra låt, dessutom!

    SvaraRadera
  5. Den blev väldigt bra. Superfin!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...