söndag 26 februari 2012

Musta ruusu

Homemakeovern fortsätter & jag har för en gångs skull köpt ett alldeles sprillans nytt tyg. Det är nämligen det finaste tyget i precis hela världen förstår ni & har man väl upptäckt det så drabbas man av en allvarlig sjukdom som gör att man inte överlever om man inte får bo ihop med det. Faktiskt.

Musta ruusu heter det. Marimekko. Dyyrt, så jag fick köpa en liten liten bit & skarva för att det skulle räcka till draperi i vår hall. Snedslå upptill för att klämmorna ska sitta bättre.



5 kommentarer:

  1. Haha, tur att du överlever nu!

    SvaraRadera
  2. Finaste tyget! Jag brukar tänka såhär, att om man mestadels handlar tyg på second hand annars, då har man ju sparat in massvis med pengar och då kan man kosta på sig att köpa en bit av ett riktigt fint och dyrt tyg nån gång ibland när andan faller på. :)

    SvaraRadera
  3. Nästan alla marimekkos tyger är ljuvliga - men dyra... Jag brukar passa på på diverse reor + köra med stuvbitar, men det går ju inte när det ska bli draperi. Konstigt namn på tyget bara, varför svart ros? Tycker de är mycket färgglada :)

    SvaraRadera
  4. Ser härligt ut! Klart man måste unna sig ett lyxtyg nån gång... själv köpte jag härom året ett Marimekkotyg med den klassiska blomman i guld på svart botten, lyxigt men man gläds åt det i vardagen!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...