onsdag 7 mars 2012

Lekrum!

Homemakovern fortsätter & först ut att anses typ lite färdigt är lekrummet. Det blev grymt. En av de bästa grejerna med att ha barn är ju att man får ett alibi att göra lekrum. Sätta upp hängmatta i taket & bygga affär & hus av pappkartonger & sånt.


Kuddar med tyg från Ghana



Lampa från lampskärmsljusslingeprojektet

Diverse tavlor från min barndom & till höger konstverk av storasystern från en barnpysseldag på ett konstmuseum i stan

Rönnbärspyssel från i höstas

Hylla högt upp för pussel & vävstol & sånt som helst inte ska ätas upp av lillasystern

Den gigantiska bokhyllan snickrad med hjälp av den här beskrivningen & några justeringar.

Alfabetstavlan med glömt W

Som sagt bollfrans is the shit



Hus av grannens tvättmaskinslåda & presentpapper

Affär av ommålad byrå från Ikea


Mitt största tygfynd ever.


Min gamla pysselhylla med tapetprover. Föga unikt men fint som snus.

Min gamla dockvagn

Självporträtt på dörren. I verklig storlek.

Nysydda vimplar
Nu måste jag rappa på & fortsätta med köket eftersom Tyg och otyg redan dragit igång med vår köksbordspaintalong!

Fridens liljor

/ Sofia


5 kommentarer:

  1. Gud vad fint och kul att skymta ett av "mina" tyger i vimplarna! :) Ser ut som ett toppenrum att leka och mysa i.

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt med ett eget lekrum! Älskar bokstavstavlan!!
    Ja, det e nästan så man vill ha barn bara så att man ska kunna pyssla en massa till/med dem :-)

    SvaraRadera
  3. Härligt färgsprakande rum, där trivs kidsen säkert!

    SvaraRadera
  4. Jäklar vilket häftigt rum! :O

    SvaraRadera
  5. Vilka fina idéer! Bokstavstavlan toppenläcker! Måste ta efter! John Blund-tyget håller jag med om måste vara tidernas fynd. Dina barn måster trivas i rummet - superfint!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...