måndag 14 maj 2012

Återbrukskjol



Mitt bidrag till Klockarbarns återbruksutmaning denna måndag är ett påslakan & en gardin som blivit en kjol till en vän. Hon fick i födelsedagspresent för ett tag sen önska sig nåt sytt & valde en kjol som blev färdig nu i helgen.

Har för första gången sytt i en dragkedja nästan som man ska göra då jag råkade hitta en tutorial om det. Men bara nästan för jag blev som vanligt för ivrig & gjorde ändå inte riktigt som man skulle. Men nu tror jag i alla fall jag fattat ungefär hur man ska göra för att det ska bli snyggt.


Material:
loppat påslakan (det brunvita) & gardin (den gula)

Mönster:
avritad av vänfavoritkjol

Här finns de andras återbruk i utmaningen!

11 kommentarer:

  1. Kul mönster på kjolen, en riktig kaffekalaskjol!

    SvaraRadera
  2. Men gu' så grann! (Som man kan säga i mina hemtrakter.) :) Är den till dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää jag har fortfarande mycket mer postpreggomage än jag tänker att jag ska ha i framtiden så jag inväntar min riktiga kropp innan jag börjar sy snygga kjolar till mig själv ; )

      Radera
    2. He, he.. Jag väntar fortfarande på min riktiga kropp.. Har postpreggomage sedan 22 år tillbaka :) Men, så är det naturligtvis inte för alla.

      Radera
  3. Så snygg! Gillar färgkombinationen, och extra fint med den gula gardindelen! Smart idé! :)

    SvaraRadera
  4. Oj vad snygg! Smart att återanvända gardinen på det där sättet.

    SvaraRadera
  5. Vilket fantastiskt tyg!! Fika i bersån och så en liten papegoja på köpet. Charmerande kreation! Va bra förresten att höra att det finns fler som har svårt att följa instruktioner :)

    SvaraRadera
  6. Fiiin.
    Gillar din presentationstext: Tygknarkare.
    Love it!

    SvaraRadera
  7. Den är ju verkligen ursöt! Så fin kant längst ned.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...