måndag 11 juni 2012

Mönster bäbisscarf / dregglis


Här kommer ett till mönster, på en bäbisscarf eller sk dregglis.


1. Klipp ut mönsterdelarna & nåla ihop räta mot räta.


2. Sy ihop runtom men lämna ett par cm öppning längst ner.
När jag syr snäva svängar på overlocken som tex ändarna på scarfen brukar jag lägga fingret lätt på pressarfotsspaken så blir det mindre tryck & lättare att komma runt.

3. Vänd så att rätsidorna kommer utåt & sy ihop öppningen för hand, gärna med smygsöm.


4. Sy fast kardborre eller knappar.





Färdigt! Jag har lite svårt för cowboystuket med trekantiga scarfar så det här mönstret är rundat nertill.


Klicka på bilden så får du upp själva mönstret som pdf. Skrivs ut på vanligt A4.





Fridens liljor / Sofia





4 kommentarer:

  1. Vad fint!

    Får jag fråga hur du gjort för att få in pdf:en i inlägget?

    SvaraRadera
  2. Tack för alla mönster på sistone. Ja, hur ska man hinna med allt nu samtidigt som jobb och barn? Är själv åter i arbete och -slurp- så sögs den härliga egentiden upp och man känner sig som Askungen varje kväll. Gäller att ta vara på de micropauser som finns och njuta av de pyssel man hinner med. Undrar också var du köper alla fina tyger? Du nämner Mjuka tyger. Är det därifrån allt kommer?

    SvaraRadera
  3. Jaha, här sitter man på lördagskvällen och googlar efter göra egen dregglis - och var hamnar man?! Hos Soff!!! Finaste dregglisarna. Håller med om cowboystuket. PoK.

    SvaraRadera
  4. Tack för Bäbisscarfsmönstret, som jag rekommenderade till andra personer innan jag hade testat ditt. TACK Lilla Ärtan :-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...