måndag 1 oktober 2012

Återbruksutmaningssaccosäck


Har äntligen fått klart ett mentalt UFO (UnFinishedObject), mentalt såtillvida att det funnits i huvudet sen ett halvår. Eller ett år till & med kanske. Hittade då nämligen en trasig saccosäck i soprummet, i gräsligt tyg med brudar i tajts på. Sydde ihop det trasiga hålet med tanken att remejka den såklart. & efter ett år blev det äntligen gjort. Orkade inte hålla på & hitta på eller leta upp nåt päronformat mönster så den fick bli rektangulär. Funkar inte alls lika bra att använda den som typ fåtölj men däremot mer som nåt soffliknande till systrarna eller som sittpuff eller fotstöd. Eftersom påfyllning behövdes slaktade jag min gamla amningskudde (som jag i stundande vardag med stress & snuvor & sömnlöshet hoppas att jag aaaldrig mer kommer behöva använda) (fast man ska ju aldrig säga aldrig) & hällde i kulorna i den nya saccosäcken. 
Resultat: ganska utmärkt faktiskt. Älskar tyget. Hade ingen dragkedja som passade så jag tråcklade ihop ena änden & tänker att det nog håller ungefär tills någon spiller på den första gången så den behöver tvättas. & då får jag ta mig i kragen & köpa en dragkedja & sy i. 

Före:



Material:
Saccosäckskulor från soprummet & gamla amningskudden (rest in peace). Innerpåse av gammalt lakan,  yttertyg gammal stuv köpt av PysselEwa.

Mönster:
hittepå

Detta blir också mitt första bidrag till höstens Återbruksutmaning som drog igång förra veckan. Heja Klockarbarn som kör en ny omgång! Här hittar man fler bidrag.

Fridens liljor

/ Sofia

10 kommentarer:

  1. Så härligt glad man blir av den! Bra pysslat :)

    SvaraRadera
  2. Det där är ett av mina ufon också. Men det förblev ett ufo och vi köpte en i stället. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Vad bra att den fula fick nytt snyggt liv!

    SvaraRadera
  4. Supersnygg och excellent återbruk! älskar det tyget med, gult är fint:)

    SvaraRadera
  5. Skönt att du äntligen fått förlösa UFO:t! :) Vilket fint knytte i härligt, klatschigt tyg!

    SvaraRadera
  6. Finfint! Känns ju kanske som att det är en poäng med att den är helstängd också; ser liksom framför sig hur någon av de fingerfärdiga små bruttorna pillar upp blixtlåset och tömmer ut alla frigolitkulorna över hemmet... :)

    SvaraRadera
  7. Gillar ditt långa ord ;-)
    O älskar tyget! Mycket bättre än tjejer i tights!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Jag hade gjort precis likadant med öppningen. Snabbfix nu, nöjd, sedan bitter ångra att man inte från början gjorde ordentligt. Sedan är du säkert mer resolut än mig. För mig hade det nog aldrig blivit dragkrdja utan förmodligen nytt tyg och åv det gamla.

    SvaraRadera
  9. Vilket fint tyg! Smart att återanvända så här!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...