onsdag 17 oktober 2012

Kungamantel


Kungamantel till förra helgens födelsedagskalasbarn. Kungakrona i överblivet guldtyg från guldklänningen & broderi med silvertråd. 
Gud så skönt det är att kunna sy alla födelsedagskalaspresenter istället för att härja runt på stan & leta lego & pussel & pyssel & grejer. (Särkilt när man är bakis & bara vill sitta hemma i pyjamas & dricka vatten & kaffe.) (Note to self: baginbox är inget bra när man är bortbjuden & vuxenkalasutsvulten & inte 20 & van-vid-vin längre.)
Dessutom är det så mysigt att se finaste kung Sigge bli alldeles glitterglad för sin mantel.

Fridens liljor

/ Sofia

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg idag och den är helt fantastisk!! Jag har sömnad och pyssel som terapi och det här passar mig perfekt. Hit kommer jag återkomma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla vad glad jag blir! välkommen! : )

      Radera
  2. Ja, det är mycket roligare att ge bort och att få något som är hemgjort! Det är mer känsla och mer personligt än om man går in på en affär!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...