lördag 27 april 2013

tapeter å speglar & sånt


Har på sistone ägnat mig åt att fixa systrarnas nya rum efter att jag offrat mitt syrum. Sågat, målat & tapetserat. Ett gammalt nattduksbord sågades itu, fick loppat omslagspapper, loppad lådknopp & sattes fast mot väggen i storasysterns rum. Den gula spegeln köpte jag på Tradera och dan efter hittade jag den oemotståndliga röda på loppis. Så hon får ha två speglar helt enkelt. Att spegla alla utklädningsutstyrslar i. 



Skrivbordet & pennlådan har fått tapet.


 & lillasysterns byrå också. 


Min gamla furudocksäng som farfar snickrat har blivit solgul.


Tavlor har kommit upp. De fyrkantiga bilderna kommer från en gammal pekbok från 1980 som jag hade när jag var liten. Älskar dom! Så himla oredigerade & fulfina & jätteskäggig plyschpappa som diskar & kör barnvagnen.


& på lillasystersängen har mammas gamla lapptäcke kommit på plats. Sytt av bland annat mormors gamla städrockar tror jag. Tycker mig kunna minnas dom i klänningsform på mormor.

Nästan färdigt. Lite lampprojekt kvar bara. Sen är det slut på innepyssel på ett tag för nu är det vååår! & odlingssäsong. Lycka!

Fridens liljor

/Sofia

11 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt! Lyllo dina barn som får bo så fint!

    SvaraRadera
  2. Åh så färgglatt och fint!!!

    SvaraRadera
  3. wow vad fint du har gjort det! förstår inte hur du har tid att göra så mycket piffigheter:-). o va coolt med två speglar tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Heeelt underbart rum! Gillar även lövet med lampslingan. Har sedan länge skärmar liggande, inspirerad av dig, men det blir liksom inget med det. Kanske inspirationen återkommer nästa höst när mörkret lägger sig. Kollektiv låter kul. Jag har alltid varit nyfiken på det.

    SvaraRadera
  5. Vad jättefint! Jag vill genast leka. Hur har du löst det här med utklädningskläderna? Var det den rockhängaren? Jag försöker komma på något bra för dem... Har sett så här snygga klädhängarna med fina galgar men allvarligt, hänger dina barn upp kläder på galgar? Här skulle allt bara ligga i en hög nedanför ;) Dumt att göra något fint som ändå inte fungerar i verkligheten känner jag.

    vad roligt att jag kan inspirera med löpningen. Nu har jag jätteförkyld och har inte sprungit på en vecka. Det spritter i springbenen men man måste ju få vara sjuk också.

    SvaraRadera
  6. Så glad man blir av detta rum! (Synd bara på syrummet!)

    SvaraRadera
  7. Du gör så fint! Du skulle kunna få komma och inreda mitt hem... Jag vill ha det så där överallt, inte bara i barnrummet! ;)

    (Yey jag har fungerande internet och kan läsa bloggar igen!)

    SvaraRadera
  8. Jisstanes så fint!! Glatt och gemytligt! Har invigningspartyt redan varit?

    SvaraRadera
  9. Så fint med grytlapparna på väggen! Ger liksom hantverket den cred det förtjänar. Strålande!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...