fredag 30 december 2011

Let me introduce...

...in detail...
*trumvirvel*
the pysselsovrum!


Eftersom lillasystern är så lättstörd fick hon & pysselrummet  (som ibland såg ut såhär men oftast såhär) byta plats.
& såhär har sovrummet sett ut typ halva hösten.



Grannens handdukshängare som såg ut såhär från början.


Kolla in syskåpet Maja!




Hyllan som såg ut såhär innan.









Till vänster på hyllan ligger den finaste grejen i hela rummet (ni vet en sån där sak man skulle ta med sig om det började brinna) (efter barnen & hunden & undulaten & sånt alltså), min mormors broderistämpel med hennes initialer. Om jag fattat det rätt så stämplade man på sina lakan & kuddar & använde som mall för broderiet. För ett tag sen slog det mig att båda barnen har samma initialer som mormor. Känns fint på nåt sätt. Det skulle du ha gillat Else.

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt pysselrum! Sånt skulle man ha...

    SvaraRadera
  2. Ser härligt kreativt ut! :)

    SvaraRadera
  3. Jag ser syskåpet Sofia! :-) Kul!
    Vad mysigt du har det i din pysselvrå.
    Där e en massa trevliga saker att titta på! Söta fåglar du har också :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är svårartat avundsjuk! Det första jag skulle prioritera om jag hade lite mer bostadsyta är ett pysselrum, jag tror att det skulle vara mycket bra för sinnesfriden att inte använda precis hela lägenheten som pysselrum, som jag gör idag...
    Du, en sak till, kan inte låta bli att spana in dina afrotyger på en av de nedersta bilderna. Jag är så förtjust i sådana, skulle du kunna tänka dig att byta lite tyg? Jag har också några afrikanska tyger som jag skulle kunna byta mot, eller om du hellre vill ha retrotyger (isåfall har jag ju ett närmast obegränsat utbud...) :)
    Du kan väl maila mig om du har lust att byta? tygochotyg(a)gmail.com

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...