måndag 27 maj 2013

anorak


Anorak till lillasystern, sydd mest för att jag blev så sugen. Fast bra också, då nån form av vår/sommarjacka saknats. Som vanligt alldeles för stor, men vad gör väl det. Ungen älskar jackan, mest för fickorna tror jag. Hela händerna får plats plus ett gäng kottar i botten, ungefär det man önskar av en jacka när man är två år.
Mönster från Meedom, loppat påslakan av lite grövre sort, fickor och foder i luvan av ett ruskigt fint tyg som jag tror att jag fått från Maja? Resten av jackan fick foder av ett annat blått men inte lika lyxigt påslakan. 

Fridens liljor

/Sofia

6 kommentarer:

  1. Jättefin! Jag håller med om att fickorna liksom är grädden på moset. :) Och så är hon ju så fin hela ungen så man tror att man drömmer! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Jag håller med om att fickorna liksom är grädden på moset. :) Och så är hon ju så fin hela ungen så man tror att man drömmer! :)

    SvaraRadera
  3. Fickorna är verkligen härliga! Och man vet ju aldrig när en kotte eller två kan behövas...

    SvaraRadera
  4. Ja, det är ju "mitt" tyg! Tjoho! Vad skojigt :-)
    Den är såå fin på din lilla tjej, den fina jackan!

    SvaraRadera
  5. Superfin! Fickor verkar vara it-grejen när man är två, dessa är särdeles fina!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fin!
    Fickor fulla med sten, solhatt med sten, väska med sten, kottar och pinnar under vagnen...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...